Friday, June 1, 2007

Leila Farjami

___________


لیلا فرجامی

_______________

گناهکار

قران من
باد است
و آیاتش
نَفَس.ه
حج‌ام
سفری بود تا خانه‌ای بی در
و طوافم
هفت هزار بار گردِ دریاهایی خشک، ه
چرخیدن. ه
روزی که از بهشت رانده شدم
پدرم گفت: ه
سجده بر من فرود آوَر
شیطان نبوده‌ام
اما
تمامی راه را دیوانه‌وار
تا زمین خندیدم
و حوا شدم
تنها برای تو: ه
آدمی که تا ابد
سزاوارِ معشوقه‌ای گناهکار است. ه


________


İran Çagdaş Şairindən
Leyla Fərcami








Duvar Üstə Duvar


Duvar kimiləşmişəm
Çarpısız
Sologanısız
Qapısız
Pəncərəsiz belə.


Duvar Kimiləşmişəm
Açılmaga hiç bir şey
Söylemeğe hiç bir şey
Sahib olduğu hiç bir şey.

Duvar kimiləşmişəm
Və saniram ki
Bu qəder Yaşamımın ilanına
Yetərlidir.


Bu Şe r Amerikada Yaşayan İran Şairi Leyla Fərcaminın Kötü Gızlarin İtiraf_Naməsi (اعتراف نامه ی دختران بد) adlı kitabindan alınmışdır.










دیوار رویِ دیوار



شبیه دیوار شده ام
بی ضربدر
بی شعار
بی دری
یا پنجره ای.ه


شبیه دیوار شده ام
نه چیزی برای گشودن
نه چیزی برای گفتن
نه چیزی برای داشتن.

شبیه دیوار شده ام
و فکر می کنم
همین قدر برای اعلام حیاتم
کافیست.ه


__________

No comments: