Monday, December 1, 2008

Ziba Karbassi

______________




زیبا کرباسی
___________

کلاژ 8 ه



صدا
صدا
حتا اگر چروک بخورد صدا
هوا مچاله شود
نفس بشکند
بریزد نام عزیزت حرف به حرف ه ه به حرف نیاید
زمین گیر شود
گیر بیفتد
زبان در دهانم آتش آتش نچرخد
لرزه لرزه بلرزد اینجا با من و یخ بزند بی نامت نامه را کی آغاز می کنم!؟ه

حتا اگر کبود شود ران کوچکِ دست تا پای ناخن شست کبود
لبِ بالا بالا بیاید
لبِ پایین باد کند
کلید لال شود ه ه اتاق لال
نامت میان لبم لال
گیج بخورد هاج و واج بماند میان لبم حرف
من و این شعر تا ته جر بخوریم حتا اگر ه ه ه حتا اگر
حتا اگر...ه
بی نام تو آواز کی می کنم
کی تا بازه ه صدا بیاید حبس ه ه با سطلِ سفید رنگش
روی کمرگاه ِ حافظه بریزد
توی نام ها و شهرها ه ه ه پای تخت ها
زیر دوش بشوید گذشته را سفید
تا حالا را به حال ِ خود بگذارد
زیر حرفِ تهی ه ه قالب تهی کنم
شانه خالی کنم ه ه ه خانه خراب!ه
دست خالی ه ه ه کمی در آینده دست درازی کنم
اسانس و حریر و رنگ بیاورم
زمینه را مغز پسته ای کنم
کمی دارچین بپاشم در هوا
سرخ بپیچم در صدا
حروفِ گل بهی بچینم ه ه ه کنار صدف ها
دریا مال ِ خودت! ه
روی شن ها ه ه درهم شنا می کنیم
خُب!ه




____________

No comments: