Tuesday, December 1, 2009

Maryam Es-haghi

____________________



________________

مریم اسحاقی


کاش بسیار کاج می بودم




هم دست های ساکت
هم لب های عقیم ه ه که منم
هم صدای چرخاندن کلید
هم صدای ورق خوردن روزنامه
ه ه که تویی
هم چشمان تو که پیدایم نکرد
هم پایی که زندگیم را زیر گرفت
هم دوستت دارم های کرختت زیر برف
هم من که بسیار
ه ه کاج نبوده ام
ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه تاب بیاورم شیمی درمانیِ زمستان را
هم این خلوت زخمی
هم خواب هایم که خراش خورده اند
هم من
هم تو
هم من
هم تو...
ه

اصلا
بحث نکن
تنهایم بگذار
که جرقه می زند این برف سوخته

_______________

11 comments:

bamdadomid said...

it is very nice and good for to read but only...why and who said don,t argue

تقی پور said...

هم تمام بودن من
هم تمام نبودن تو
..

سلام و عرض ادب
خسته نباشید زیبا بود
موفق باشید

Unknown said...

سلام. ممنون از دعوتتون، عبارت ها و تصویرهای زیبا چینش دقیق و زبان روان ویژگیهاییه که این شعرو راحت به مخاطب ارتباط می ده. موفق باشید

هیچ کس said...

سلام مهربانم

شعرتان متفاوط و گیرا بود. و در آن حس خستگی کاج بودن و نبودن موج می زد.


مانا باشید و شاد

پرستو ارسطو said...

شعر کاش بسیار کاج می بودم با زبانی ظلم ستیز در جامعه ای مرد محور سروده شده با فلسفه ی اومانیستی خانم مریم اسحاقی است . او در بیان این فلسفه با بینشی لیبرال و پرهیز از فرد گرایی درد ومعضل یک جامعه ای را با گرایش به زن ستیزی در روایتی بظاهر تک گویانه فریاد کرده دردی که شاعر و بیشتر زنان واز ستمی که بر آنان می رودسخن میگوید . از ویژگی های این شعر هنر چیده مان کلمات،عریانی اندیشه ی شاعرو انسجام هم در ساختار بیانی وهم در انتقال مفاهیم است .
لذت بردم مریم عزیز

با درود و احترام

عاطفه صرفه جو said...

هم ...



شاعری که تویی مریم جان !

لیلا said...

هم سنگینی برف بر شاخه ی کاج
هم سبکی برگ سوزنی بر تنه ی بلند کاج
هم همه ی شعرهای تو
همه زیباست
زیبایی دلنشینی دارد

لیلا said...

هم سنگینی برف بر شاخه ی کاج
هم سبکی برگ سوزنی بر تنه ی بلند کاج
هم همه ی شعرهای تو
همه زیباست
زیبایی دلنشینی دارد

مهتاب كرانشه said...

سلام مریم عزیز
شعرت سطرهای خوب زیاد داشت و از حسی که درش جاری کردی لذت بردم

mahtab keransheh said...

سلام به مریم اسحاقی عزیز
شعرت سطرهای خوب زیاد داشت.
ممنونم

ماهور said...

سهم من از زندگی چیزی نبود جز سکوت وتنهایی

مریم عزیز بسیار زیبا بود