Monday, February 1, 2010

Dr. Javad Nurbakhsh

____________


kakayi-diwani stijl ( the hart of the lovers have en ayes ;can sow what the ayes self cannot see ) poem al hallaj ink on clour peaper 2007
______________

دکتر جواد نوربخش


یار دمساز


من آن شوخِ طناز را می شناسم ه ه ه تو هستی
من آن يار دمساز را مي شناسم
ه ه ه تو هستي

بجز قصه نيست اطوار دنياي خلقت
من آن قصه پرداز را مي شناسم
ه ه ه تو هستي

به يك ساز رقصان بود دور گردون سراسر
نوازنده ی ساز را مي شناسم
ه ه ه تو هستي

جهاني به فكرند در اصل هستي و رازش
من آن منبع راز را مي شناسم
ه ه ه تو هستي

بود خلق مفتون غماز چشمي فسونگر
من آن چشم غماز را مي شناسم
ه ه ه تو هستي

ازل تا ابد لحظه اي نيست در دور هستي
من انجام و آغاز را مي شناسم
ه ه ه تو هستي

من آن مرغ بي پر و بالم كه در چنگ بازم
هم آن تير پر باز را مي شناسم
ه ه ه تو هستي

به نازي نيازش بود نوربخش از دو عالم
من آن مطلع ناز را مي شناسم
ه ه ه تو هستي

________

No comments: