Wednesday, September 1, 2010

Bahareh Rezaei

_________________


Desiree Dolron
_________________

بهاره رضايى

يك بُرش ليلا كوه

من ماركوپولو نبودم
امّا ديوار چين
روى دست هاي من مانده بود
وِنيز
وطنم نبود
امّا بي بندر شده بودم.
هيچ كشتي ئى لنگرش را.....
ه

در لنگرود بود ؛
ه
ه"راهْ پُشته"ه
سد مي ساختند
من مادر نشده بودم
امّا تو گوشه ي چادرم را گرفتي
و توي ذهنم
هِى بُمب گذاشتى؛
ه
از همان بُمب هاى ساعتى
كه هيچ وقت دستت نكردى
و من براي دفاع از خودم
پشت يك تراكتور هسته اى جبهه گرفتم
نه!
ه
اشتباه نشود
جنگي در كار نيست
من فقط براى زباله هاي اتمي
دنبال سطل آشغال مي گشتم
حتا رفتم جلوي مين!
ه
جايي كه عرب نِي انداخت...ه

حالا
ه - يك بُرش ليلا كوه
با سينما آزادي بيان!
ه
ه -دِسِر؟!ه
نه!ه
چيزي نمي خورم.ه




___

Symphony No. 9 in E Minor “From the New World”, Op. 95, B. 178 (1893)

Antonín Dvořák

  • III. Scherzo: Molto vivace

Rafael Kubelík; Vienna Philharmonic Orchestra
Recorded: Berlin, 6/1972


___________________

1 comment:

حسين طوافي said...

با سلام خدمت بهاره رضایی گرامی و هم ولایتی تا حدی . لیلا کوه ات زیبا بود . بسیار و لذت بردم از شعر شما . لیلا کو یا همان لی لی کوه که در لغت گیلکی به مفهوم کوهی که بر آن درخت های اقاقی روییده است را با مرحوم پاینده لنگرودی به تخلیل خود راه دادم و با شعر شما مدرن تر و جذاب تر شد . پایدار باشید و همیشه گاه سبز.....