Wednesday, September 1, 2010

Reza Farmand

__________________


Ait Benhaddou (Morocco)
______________
رضا فرمند


شعر در ترافیک شلوغ زندگی


شعر را باید از دندان‌های سخت زندگی بیرون کشید
شعر را باید با هر کهربایی به درون کشید
*
شعر دیگر نمی‌تواند از ترافیک شلوغ زندگی به آسانی بگذرد
شعر دیگر نمی‌تواند از گردنه‌ی دغدغه‌ها به آسانی بگذرد
من، گاه، هرچه پَر داشته‌ام پوشیده‌ام
تا توانسته‌ام با او در بلندای خود بنشینم
*
من اگر شعری را در سینه‌ی زنی ببینم می‌بویم
من اگر شعری را در لبخند زنی ببینم می‌بوسم
من اگر شعری را در مادگی زنی ببینم می‌لیسم
من اگر شعری را در سرین زنی ببینم ناز می‌کنم
من اگر شعری را در شتاب ببینم سوار می‌شوم

ترافیک زندگی امروز شلوغ‌تر از آن است
که شعر به آسانی از آن بگذرد
*
تا شعر، کلید شود در پاکی‌هایت بچرخ!ه
من با واژه‌ها خلوت کرده‌ام
من دیده‌ام که چگونه چند واژه می‌تواند به آسمان برسد
و آدمی را به اوج پرت کند
*
شعر دارد زبان‌اش را عوض می‌کند
شعر دارد جهان‌اش را عوض می‌کند
*
شعر را باید از دندان‌های سخت زندگی بیرون کشید
شعر را باید با هر کهربایی به درون کشید

۱۸ فوریه ۲۰۰۹
______



Kersch Ferenc (1853-1910): Missa in honorem S. Stephani Regis Hungarorum (1910) - 6. Agnus Dei

Private recording. You can download the score.

Kersch Ferenc (1853, Bácsalmás - 1910, Esztergom) Hungarian conductor and composer of ecclesiastic music. For a short time he was a pupil of Liszt Ferenc and from 1886 he became known as the organist and conductor of Cathedral in Oradea. From 1897 until his death served as the conductor of Basilica in Esztergom. He reformed church music of his era. In older age he composed musical pieces written solely for church (Te Deum, Vesper, motets)
__

No comments: