Sunday, January 1, 2012

Youssef Sadigh

_______________

Ambrotypes by Misha Burlatsky
________
یوسف صدیق(گیلراد)

رصد
تو را چون سیاره‌ای رصد کرده بودم
نه‌ در منظومه‌ای کهکشانی
که در منظومه‌ی خواب و خاک و خرابات.
ه
تو را ردیابی کرده بودم.ه
سرو نبودی. ماه نبودی.
ه
الهه‌ی واژه‌ها در لال‌ترین غروب زمان بودی.ه
تو را کشف کرده بودم
با همین تلسکوپ که به سویم گرفته‌ای
و با همین فضاپیما
که اکنون چون گنجشکی وامانده
بال‌هایش را به شیشه‌های پنجره‌ات می‌کوبد.
ه
. . . .
هی‌...هی‌...هی‌... دیوانه من... دیوانه من
که خودم را گرفته‌ام
در گنجشکی که سیم‌هایش را بریده‌ای،
ه
جیک هایش را گرفته‌ای.ه
مرا بگو که نمی دانستم
تلسکوپ‌ها هم خیانت می‌‌کنند
و آدم‌های کوچک هم اشتباهات بزرگ.
ه
انگار فضانوردی هستم که بخت‌اش را
در قرعه کشی‌ تورهای فضائی باخته است.
ه
. . . .
کاش به ارابه‌ای قئاعت کرده بودم
که گوزن‌ها در شب آسمان به دنبال می‌‌کشند.
ه
شاید زیر درخت کاجی که کاکل‌اش برفی ‌ست
نشانی‌ دیگری انتظارم را می کشید
و تو هرگز نامم را
در پوشه‌ی بازندگان، بایگانی نمی‌کردی
و من جشن‌های زمستانی را از یاد نمی بردم.
ه
. . . .
تو را چون سیاره‌ای رصد کرده بودم.ه

۳ دی‌ ۱۳۹۰/ ۲۴ دسامبر ۲۰۱۱


________________

No comments: